• 07
    aug
    Trots att pappersbruket i Mölndal gick i konkurs 2006 finns det ett antal före detta bruksarbetare som fortfarande träffas regelbundet i bruksarkivet. De ses för att fika, återuppleva gamla minnen och hålla ordning bland pärmar, foton och övrigt...
  • 09
    jun
    Vi fick i uppdrag av STIHL/VIKING att lansera en ny modell av robotgräsklippare Imow. Lösningen blev att ta reda på vem som har Sveriges fulaste trädgård. Läs mer här
  • 09
    jun
    Rätt golv på rätt plats ger hållbara golv. Den långsiktiga positioneringen av Forbo Flooring är helt enkelt– vi älskar hållbara golv. Som en del i detta ligger även hållbarhetsaspekten att lägga rätt golv på rätt plats. Hur får vi säljarna i Norden...
  • 24
    maj
    Glädje, stolthet, gemenskap! Det är tre ord som inte bara präglar årets affisch utan också sammanfattar vad Sveriges största karneval handlat om under sina dryga 40 år. Sedan 2003 har vi varit engagerade i Hammarkullekarnevalen och i år ville vi...
  • 12
    maj
    PR är en självklar del i våra kampanjer och i marknadsföringen av STiHLS:s batteridrivna produkter lät vi vår systerbyrå More PR ta fram Trädgårdsbarometern. En spännande undersökning som visar vad svenskarna stör sig mest på hos sina grannar – nu...
  • 12
    maj
    I samband med lanseringen av robotgräsklipparen iMow 2016 genomförde vi tävlingen Sveriges Fulaste Trädgård . Kampanjen fick stort genomslag och är nu tillbaka för att fortsätta driva STIHL/VIKINGS varumärke i önskad riktning. Ta en bild och vinn en...
  • 04
    maj
    Årsredovisningen – från ett plikt-dokument som få läser, till ett levande material som lägger grunden för ert contentarbete. Så kan årsredovisningen förvandlas. I årets första Rubrik Talks berättar vi hur årsredovisningen i sig kan bli en...
  • 29
    mar
    Våra vänner på Högskolan i Halmstad behövde hjälp med att få fler ansökningar till ämneslärarutbildningen i naturkunskap. Vi skapade en rekryteringskampanj med hjälp av en 360-film, som besökaren kan uppleva direkt via sin smartphone eller dator...
  • 29
    mar
    En fredag morgon varje månad samlas tusentals nyfikna människor på olika platser runt om i världen för att äta frukost ihop och låta sig inspireras av spännande föreläsare. CreativeMornings drivs av övertygelsen att ”Alla människor är kreativa” –...
  • 16
    mar
    Sjörapporten är en tidning som kommer fyra gånger per år och som vänder sig till Sjöfartsverkets kunder och andra intressenter. Från och med 2017 har Rubrik fått förtroendet att jobba med Sjörapportens grafiska form och layout. I årets första nummer...
  • 08
    feb
    Vi fick i uppdrag av vår kund, Norvatek, att väcka uppmärksamhet på Vatten- och Avloppsmässan. Resultatet blev en pumpstation i Virtual Reality. Här kan du se casefilmen och läsa mer om projektet
  • 07
    feb
    Efter en omfattande pitch blev det vår systerbyrå Hoy, tillsammans med oss, som tog hem kommunikationsuppdraget för Mat.se. Det första resultatet av samarbetet går att se på tv, tunnelbana, online och utomhus. Konkurrensen är hård bland de butiker...

Sidor

Tillbaka till startsidan

Kontakta oss

Layline AB
Kaserntorget 6
411 18 Göteborg

Olle: ol@layline.se / + 46 704 31 21 77
Örjan: os@layline.se / + 46 708 13 44 82
Anna: al@layline.se / + 46 704 01 92 01

Vägbeskrivning